mLegitymacja

mLegitymacja

mLegitymacja to uzupełnienie fizycznej (papierowej) legitymacji szkolnej – cyfrowa kopia wyświetlana w smartfonie.

mLegitymacja może być wystawiona uczniowi (pełnoletniemu – na jego wniosek, niepełnoletniemu – na wniosek rodziców).

Aby korzystać z mLegitymacji, uczeń musi pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację rządową mObywatel.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu – jest ona tylko kopią. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z tradycyjnych dokumentów. Nie tylko podczas kontroli biletów, ale także np. przy zakupie biletów do kina. mLegitymacja daje prawo do otrzymywania dodatkowych, przysługujących uczniom zniżek.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

1. Złożyć wniosek do Dyrektora Szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy składać w sekretariacie szkoły (wniosek do pobrania poniżej lub w sekretariacie).

2. Wysłać na adres sekretariatu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. Do zrobienia zdjęcia można skorzystać z bezpłatnego generatora zdjęć do legitymacji (do pobrania poniżej).

3. Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

4.Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

Dokumenty do pobrania: